Acura Advanced Sports Car Concept 2007

Hadi bakalım açıldı konu

Aracım 2 sene öncesine kadar haftada bir dynoya giriyodu can sıkıntısından,hemen hemen her haliyle denedim..

Motorla ilgili ilk uygulamam 2004 Ocak ayında orjinal son susturucumu çıkartıp o an elime geçen Yed marka son sustucrucuyu takmak oldu ve montajdan sonra hemen politekservisin garajına gidip dynoya çıkardık,116hp çıkmıştı ağlıcaktım bi ara öyle moralim bozulmuştu..Hemen karşıdaki egsozcuya gidip kendi orjinal son susturucusunu takıp denedik 119hp gördü hemen..Sorun takılan son susturucun giriş borusunun dingilin üstünden geçerken fazla kıvrım verilmesinden çıktı,boşuna kasılmış motor hatalı yapılan montajdan..Sonra hemen sattım orda son susturucuyu..Açık filtre denememde faciaydı sıcak hava çektiği için 114hp görmüştüm dyno üstünde..Bu denemelerde hep ne kadar kaybettiğime bizzat şahit oluyodum ama daha iyi gidiyormuş hissi veriyodu yolda psikolojik olarak...

Sonrasında geniş bir kavonoz alıp fiberden kalıbını çıkarttım ve açık King Dragon marka filtre koydum içine..Üzerinede ısıyı geçirmiycek cam elyafıyla kaplattım..Filtre borusunu alüminyum içi çok pürüzsüzdü havayı iyi geçirdiği hissi doğdu bende hemenEl yapımı cold air intake tamamlandıktan sonra gene dynoya çıkardım ve 121hp çıktı..2hp sonrası güzel bir kutlama yaptım zaten sanayide

İş egsoza gelince Remus Turbo Design son sustucu aldım ve çok titiz bir şekilde hiç kıvrım gelimicek şekilde montajı yapıldı..Kat iptal edildi yerine düz boru konuldu..Dyno üstünde 123 hp gördük güzel iş çıktı dedim gene..Sonrasında aracım için aftermarket chip olmadığından ve daha önce chiplenmiş sporting bulunmadığından Unichip olayına girdik hemen.Aracıma özel chip yazıldı dyno üstünde o sıralarda 98 oktan piyasaya girdiğinden benzin avans değerleri ona göre yapıldı bir gecenin bir yarısı kış soğunda..Tam 132hp aldık o an için arabam gözümde bir kitcar'dı acayip mutluydum bütün gece apaçilik yaptım 6. sanayinin boş yollarında

Sonrasında egsoz sistemiyle biraz daha oynamam gerektiği hissine kapıldım ve orta susturucuyada söküp yerine geniş bir orta susturucu kullandım..Boruları 51mm galvaniz borularla değiştirdim..Üst devirler ve ses inanılmaz oldu ama alt devirler canımı sıktı..Sonrasında Shell 100 oktan müjdesini verdi ve benzin avans değerlerini biraz daha limite çektik 100 oktan kullanımı için..Yeni egsoz sistemi ve 100 oktana göre yazdığımız yazılımla aracım 134hp gördü dynoda..Bu arada 250 devir aralağında değerler üzerinde oynandı..Biraz uğraştırıcıydı ama sonucuna değerdi..Çeşitli araçlarla denemelerimizde şaşırtıcı sonuçlar veriyordu..Baya iş yaptığına inandığımız kendi yazılımımı hatta forumdan Özberk arkadaşımıza gönderdik(FRG) oda İstanbulda bir çok araca şakalar yapmaya başladı her hafta bi videosu düşüyodu bi ara nete

2 seneyi geçkin bu periyodda bi ara stock egsoz ve filtreyle aynı yazılım uygulandı,127hp görüyodu dynoda..Tek başına fazla bir iş çıkarmasada chiple desteklendiğinde filtre egsozun ne kadar faydalı olduğunu görmüş olduk pratiktede..

Politek'in dynosu Unichip piggyback system için kullanılan yük tipi dynodu..Çok hassas çalışıyordu ve bir çok arabayı normalinden 1-2hp düşük gösteriyordu..Tek eksisi torku göstermemesi..


Bunların dışında arkadaşlarımın ve araçlarında da çeşitli denemelerle ne kadar alındığını her gün görmüş oluyordum okulumdan kopuk bir biçimde..En zevkli deneme arkadaşımın rallilerde kullandığı Palio kitcar'ına unichip uygulanması olmuştu garajın içinde ölüyoduk sesten ve çıkan CO2'den

Biraz dağınık ve okuması zor bir yazı oldu,kusuruma bakmayın

Share on Google Plus

About Türkiye

Türkiye'nin En büyük araba portalı modifiyeli arabalar , modifiyeli araba videoları , araba yarışlar ve araba oyunlarının adresi. Bunun yanında arabalar hakkında güncel haberler
    Blogger Yorum
    Facebook Yorum

0 yorum :

Yorum Gönder

Arabalar Hakkında Güzel Yorumlarınızı Bekliyorum.
Küfürlü Kötü Sözler Kabul Edilmeyecektir.
Anonim Seçerek Rahat Yorum Yapabilirsiniz.